PL EN
Mobile Ellipsis as a Brand Exposure Method on the Once Upon a Time... In Hollywood Movie Poster
 
 
More details
Hide details
1
Katedra Logiki i Kognitywistyki, UMCS w Lublinie, Polska
 
 
Submission date: 2021-08-20
 
 
Final revision date: 2022-01-20
 
 
Acceptance date: 2022-01-21
 
 
Publication date: 2022-03-31
 
 
Corresponding author
Kamil Nowotnik   

Katedra Logiki i Kognitywistyki, UMCS w Lublinie, plac Marii Curie-Skłodowskiej 4, 20-031, Lublin, Polska
 
 
Studia Humanistyczne AGH 2022;21(1):49-59
 
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
The aim of the article is to present syntax delimitation as a way to use the „Hollywood” brand on a chosen movie poster and to investigate the purpose of such syntactic measure. The conducted interdisciplinary analysis divides the message on the poster into an information segment and a graphic/artistic segment, presenting the internal content koherence throughout the entire poster. To determine the implicatures which reveal the message of the poster as a multimodal communication, one needs to refer to several semiotics systems and to various theoretical concepts. In the result of the conducted analysis one can formulate an answer to the question about the purpose of changing the official movie title on the marketing materials, at the same time revealing the usefulness of multiperspective semiotic research.
 
REFERENCES (16)
1.
Goodman, S. (2019). The Ellipsis in the Title of Tarantino’s New Film is Explained… Sort of. Pobrano z: https://www.nytimes.com/2019/0... [19.06.2021].
 
2.
Hejwowski, K. (2012). Kognitywno-komunikacyjna teoria przekładu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
 
3.
Juszczyk, S. (2009). Aspekty modalnościowe edukacji medialnej. W: W. Kojs (red.), Chowanna. Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia (s. 55–67), r. 52 (65), Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
 
4.
Kroll, K. (2020). Movies Forced to Change Their Title after Release. Pobrano z: https://www.looper.com/192349/... [07.01.2022].
 
5.
Kula, A. (2017). Redundancja w mediach. Studium pragmalingwistyczne. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
 
6.
Maćkiewicz, J. (2017). Badanie mediów multimodalnych  – multimodalne badanie mediów. Studia Medioznawcze, 2 (69), 33–42.
 
7.
Małocha-Krupa, A. (2003). Słowa w lustrze. Pleonazm  – semantyka  – pragmatyka. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
 
8.
Merriam-Webster.com. (2021). Hollywood. Pobrano z: https://www.merriam-webster.co... [21.07.2021].
 
9.
Paivio, A. (1990). Mental Representations. A Dual Coding Approach. New York: Oxford University Press.
 
10.
Rutkowski, M. (2012). Słownik metafor i konotacji nazw własnych. Olsztyn: Instytut Filologii Polskiej UWM w Olsztynie.
 
11.
Słownik terminologiczny sztuk pięknych. (2003). Red. K. Kubalska-Sulkiewicz, M. Bielska--Łach, A. Manteuffel-Szarota. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
 
12.
Smyczyńska, A. (2011). Plakat filmowy jako forma komunikacji marketingowej. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura, 2, 113–125. Pobrano z: https://studiadecultura.up.kra... [07.01.2022].
 
13.
Tokarski, R. (2004). Semantyka barw we współczesnej polszczyźnie. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
 
14.
Urbanek, G. (2019). Zarządzanie wartością i wycena marki. Jak marka buduje wartość przedsiębiorstwa. Warszawa: CeDeWu.
 
15.
www.tvp.info. (2021). Były szef Paramount Pictures: Biznes filmowy jest martwy. Pobrano z: https://www.tvp.info/54772782/... [22.07.2021].
 
16.
www.wprost.pl. (2021). Quentin Tarantino: Boję się, że mój ostatni film będzie tym najgorszym. Pobrano z: https://www.wprost.pl/prime-ti... [22.07.2021].
 
eISSN:2300-7109
Journals System - logo
Scroll to top