Jak Gandhi pokochał bombę: potencjalność archiwersum w Sid Meier's Civilization VI.
 
Więcej
Ukryj
1
Katedra Teatru i Sztuki Mediów, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Polska
 
 
Data nadesłania: 25-10-2020
 
 
Data ostatniej rewizji: 22-12-2020
 
 
Data akceptacji: 23-12-2020
 
 
Data publikacji: 31-03-2021
 
 
Autor do korespondencji
Jakub Alejski   

Katedra Teatru i Sztuki Mediów, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Polska
 
 
Studia Humanistyczne AGH 2021;20(2):7-21
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
„Nuclear Gandhi” to zaskakujący i kontrowersyjny obraz indyjskiego przywódcy - Mahatmy Gandhiego. Często przedstawiany na tle wybuchów nuklearnych, jego pozy i styl wyraźnie sugerują podziw i podziw dla trwającej masowej zagłady. Ten obraz jest związany z Sid Meier’s Civilization VI - jedną z najbardziej wpływowych gier wideo w historii elektronicznej rozgrywki. Celem artykułu jest analiza tego case study i przyjrzenie się z wielu różnych perspektyw procesów , które doprowadziły do ​​powstania tego kontrowersyjnego zjawiska. W tym celu wprowadzone zostało pojęcie archiwersum - asamblażu (za Jane Bennett) wszystkich archiwów kulturowych, politycznych, ekonomicznych i technologicznych performowanych przez użytkownika. Poprzez śledzenie powiązań między różnymi, często pozornie odległymi danymi i kontekstami w ramach archiwersum proponowana jest nowa - archicentryczna - perspektywa na badanie gier wideo.
eISSN:2300-7109
Journals System - logo
Scroll to top